Las primeras semanas en Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marleen Wilbrink - WaarBenJij.nu Las primeras semanas en Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marleen Wilbrink - WaarBenJij.nu

Las primeras semanas en Barcelona

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

18 Februari 2014 | Spanje, Barcelona

Hola querida gente!

Hierbij mijn eerste update vanuit het magisch mooie Barcelona.
Het lijkt voor mij alweer ontzettend lang geleden dat ik samen met Ashley uit het vliegtuig stapte waar alles zou gaan beginnen. Het eerste waar ik toen aan dacht was; hoe komen we in het centrum, hoe kom ik bij mijn hostel, aaahh ik ben in Barcelona!!

De vliegreis was erg goed verlopen. Nadat we onze koffers hadden, stapten we in de aerobus naar plaza espanya. Daar hebben we snel iets gegeten. Daarna gingen we elk onze eigen weg. Ik ben in een taxi gestapt die mij naar het hostel bracht. Eerst dacht ik dat ik op de verkeerde plek was, want het leek niet echt op een hostel. Ik moest twee trappen op, met twee koffers, dus dat was al een hele onderneming. Toen ik eindelijk boven kwam, was er een hele aardige mevrouw die me met alles hielp. Slapen ging niet echt in het hostel, want er was erg veel lawaai en ik sliep aan een erg drukke weg.

De volgende dag bracht ik mijn koffers naar mijn appartement waar ik aankomende 6 maanden zal verblijven. Wat was ik blij toen ik Jay (mijn engelse huisgenoot) zag! En wat een ontzettend mooi appartement! Hier heb ik het echt mee getroffen.

Vanaf dat moment begon de ESN welcome week, waarbij er allerlei activiteiten georganiseerd worden om nieuwe mensen te leren kennen. Ik heb veel feestjes gehad en tours gedaan, zoals bij Montjuic en door de oude stad van Barcelona.

Sinds vorige week begon dan ook de universiteit. Zoals het eerst leek had ik alleen les op woensdag, donderdag en vrijdag, dus 4 dagen weekend! Alleen de tijden waren niet echt fijn, want ik had alle dagen tot 9 uur 's avonds les. Nu is alles in Spanje niet zo georganiseerd als in Nederland, want ik wil graag een van de vakken veranderen. Dit kan helaas nogsteeds niet dus ik moet nog even geduld hebben.

Afgelopen vrijdag was het ook mijn verjaardag. Jay was helaas in Engeland, maar mijn andere huisgenoot Sevan (Nederlandse jongen) was er wel! We hebben gezellig gegeten bij ons thuis en daarna zijn we naar Opium gegaan (een discotheek op het strand). Daar hadden we een plek in de VIP room en kregen we champagne en taart. Ik heb een erg leuke verjaardag gehad en lieve cadeaus gekregen, ook van het thuisfront. Dankjewel nog papa en mama en Danny <3!!

Nou, ik denk dat ik eerst wel even weer genoeg info heb gedeeld, haha!
Ik houd jullie op de hoogte.

Muchos besos,
Marleen

PS: de foto is het uitzicht vanaf mirador de vallvidrera, een soort berg waar je een ontzettend mooi uitzicht over heel Barcelona hebt!

  • 18 Februari 2014 - 17:35

    Jeanine Ossentjuk:

    Leuk!! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt! We moeten snel maar eens skypen! :D

  • 18 Februari 2014 - 17:41

    Anouk Water:

    Leuk om te lezen wat je allemaal beleefd in Barcelona! Fijn dat je het naar je zin hebt. Heel veel plezier verder! Geniet ervan.. liefs, Anouk

  • 18 Februari 2014 - 18:16

    Marleen Wilbrink:

    Inderdaad Jeanine! Snel even een skypedate :) & dankjewel Anouk! xxx

  • 18 Februari 2014 - 21:29

    Gerda Wilbrink:

    Mooi verslag van je eerste weken in Barcelona! Gelukkig komt ook de "gewone" post bij jou aan.
    Heel veel plezier nog, pas goed op jezelf!
    Liefs pap en mam.

  • 19 Februari 2014 - 06:11

    Joke:

    Leuk dat we jouw avonturen daar een beetje kunnen mee beleven op deze manier. Ga lekker verder genieten. Liefs, Joke

  • 19 Februari 2014 - 09:07

    Trijnie:

    Hé Marleen, geweldig dat we kunnen meelezen...........succes en heel veel plezier! Lekker genieten. Liefs, Trijnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 3222

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 31 Juli 2014

Barcelona

Landen bezocht: