Ya se siente como en casa (Het voelt al als thuis) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marleen Wilbrink - WaarBenJij.nu Ya se siente como en casa (Het voelt al als thuis) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marleen Wilbrink - WaarBenJij.nu

Ya se siente como en casa (Het voelt al als thuis)

Door: Marleen Wilbrink

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 Maart 2014 | Spanje, Barcelona

Buenas noches amigos!

Mijn laatste reisverslag is inmiddels alweer een aantal weken geleden. Zoals jullie zien in de titel voel ik me al helemaal thuis hier in Barcelona! Ik begin alles meer te herkennen en weet op veel plekken de weg en soms kom ik zelfs bekende mensen tegen als ik door de stad loop of op een terras zit!

Inmiddels ben ik op school ook begonnen met een cursus Spaans. Deze cursus duurt 10 weken en iedere week heb ik drie lessen van twee uur lang. We moesten een level test maken om te kijken op welk niveau je zit. De uitslag van mijn test was B1, wat inhoudt dat ik in de hogere groep zat qua niveau! Daar ben ik erg blij mee, want zo kan ik mijn Spaans ook echt verbeteren! De lessen zijn goed te doen, maar het niveau ligt wel hoog en de lerares praat typisch Spaans, erg snel. Verder heb ik ook een van mijn vakken kunnen veranderen, waardoor ik helaas geen 4 dagen weekend meer heb, maar wel betere tijden. Qua school zit ik goed in het ritme, al blijft het veel werk (24 uur les per week, in vergelijking met maximaal 12 uur in Groningen).. Ook heb ik me ingeschreven bij de sportschool van de universiteit. Hier kan ik onbeperkt fitnessen, zwemmen, tennissen en een aantal groepslessen volgen, zoals Zumba, Bodypump, Bodycombat. Erg leuk! Ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven getennist! Ik vond het heel erg leuk, wat ik eerlijk gezegd niet had verwacht. Maar volgens Ashley en Mikel deed ik het goed voor de eerste keer, dus ik was tevreden!

Verder heb ik afgelopen weken nogmaals mijn verjaardag gevierd, omdat mijn andere huisgenoot het nog een keer wilde vieren. We zijn heerlijk uit eten geweest en later op stap geweest! Wederom, een erg geslaagde avond! Het uitgaan hier is ontzettend leuk, maar je moet wel vaak entree betalen voor clubs en de drankjes zijn zo'n €8,-. Op een zaterdag ben ik samen met twee vriendinnen naar Tibidabo geweest, dit is een kerk op een hele hoge berg. De reis er naar toe was al een avontuur op zich. Wat erg leuk is aan de Spaanse mensen hier is dat ze allemaal erg open en sociaal zijn. Ashley en ik waren aan het wachten op een andere vriendin bij het metro station waar een Spaanse jongen aan ons vroeg of we Engels konden praten, maar vervolgens hebben we een heel gesprek met hem in het Spaans gevoerd. Naast de open en sociale mensen zijn er ook wel de minder leuke, chagrijnige mensen, zoals in de supermarkt. Als je werknemers hier vergelijkt met werknemers in Nederland, is er echt een wereld van verschil. Hier gaat alles 'mañana mañana', ze werken op hun gemakje en alles gaat heel traag. Maar goed, daar kan ik best aan wennen, haha! Het was daarboven bij Tibidabo natuurlijk erg koud, maar wat een prachtig uitzicht van Barcelona! Op dinsdag 4 maart zijn we met een hele groep naar Sitges geweest. Dit is een plaatsje vlakbij Barcelona waar op dat moment carnaval gevierd werd. Er was een hele lange parade, ontzettend leuk! Verder was het plaatsje opzich ook heel mooi om te zien, met een mooi strand! Dus ik denk dat we daar nog wel vaker heen gaan.

Afgelopen zaterdag hebben we wederom gezellig bij ons thuis gezeten met een aardig grote groep mensen en zijn we later de stad in gegaan. Onze groep werd helaas later opgesplitst, maar ik ben uiteindelijk naar Sotavento gegaan. Een hele leuke club, ook op het strand, waar op dat moment Sak Noel draaide! Aankomend weekend ga ik samen met drie vriendinnen naar Valencia voor Las Falles (ook carnaval). Ik heb er ontzettend veel zin in! Ik zal jullie de verhalen later vertellen!

Voor nu, buenas noches y hasta luego!

Besos,
Marleen

  • 10 Maart 2014 - 22:29

    Annet:

    Super leuk.wat een avontuur!! fijn dat je het zo naar je zin hebt .nog heel veel plezier xx

  • 10 Maart 2014 - 23:28

    Joke:

    Je raakt al aardig ingeburgerd. Blijf lekker genieten van alle leuke dingen daar. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 3227

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 31 Juli 2014

Barcelona

Landen bezocht: