La vida real y ocupada (Het echte en drukke leven) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marleen Wilbrink - WaarBenJij.nu La vida real y ocupada (Het echte en drukke leven) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marleen Wilbrink - WaarBenJij.nu

La vida real y ocupada (Het echte en drukke leven)

Blijf op de hoogte en volg Marleen

09 April 2014 | Spanje, Barcelona

Hallo lieve lezers!

Ik heb een tijdje niets van me laten horen, lo siento! Dit heeft twee redenen, namelijk: 1. Ik heb het eigenlijk erg druk hier en er komt altijd wel weer iets tussendoor waardoor ik geen tijd heb snel iets te schrijven, en 2. de minder leuke reden is dat ik afgelopen twee weken ziek ben geweest.

Maar goed! Het laatste waar ik vorige keer op uit keek was het weekendje weg naar Valencia. Samen met Ashley, Lydia en Sanne startte ons avontuur op het vliegveld, waar we een auto gehuurd hadden. Sanne en ik waren de enige twee dames met een rijbewijs, dus het was onze verantwoordelijkheid om ons veilig naar Valencia te brengen. Nou, dit is ons goed gelukt! Eerst vond ik het wel spannend om hier te rijden, maar uiteindelijk was het juist heel erg leuk! Zo zie je ook nog wat andere gebieden dan alleen Barcelona. Eenmaal in Valencia hadden we wel een klein probleempje, we konden de parkeergarage waar we de auto 3 dagen zouden achterlaten niet vinden! Uiteindelijk is het gelukkig gelukt en zijn we met een taxi naar ons gehuurde appartement gegaan. Die avond waren we pas rond half 1 in het appartement, dus moe van de reis zijn we maar lekker thuis gebleven. De volgende dag gingen we vroeg op pad. En wat is Valencia een ontzettend mooie stad! Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Het was heerlijk weer, 25 graden, en we hebben vooral veel rondgelopen. Om 2 uur was er vuurwerk (voornamelijk veel hard geknal). Het was zo druk dat we helaas niks van het vuurwerk konden zien. Die avond hebben we lekker gegeten en was er om 12 uur nog een keer vuurwerk, wat we weer niet konden zien omdat we nu nog laat aan het eten waren. Op straat waren allemaal grote beelden gemaakt. Las Fallas houdt in dat op 19 maart één van de beelden gekozen wordt, die wint. Alle andere beelden worden dan verbrand. Zaterdagavond was er op verschillende plekken muziek op straat, erg leuk! We hebben een hele tijd bij een groot open podium gestaan en daar gedanst op Spaanse muziek. Zondag hadden we niet heel veel tijd meer voordat we onze reis weer naar Barcelona zouden voortzetten. Maar, er was nog één ding wat we niet niet gedaan konden hebben in Valencia, namelijk Valenciaanse paella eten! Dus dit hebben we zondag gegeten. We zaten bij een heel klein, typisch Spaans restaurantje en de paella werd vers voor ons gemaakt. Het was heerlijk! Helaas moesten we daarna weer terug naar Barcelona. Ook de terugweg is perfect verlopen. Het enige nadeel van de reis was de prijs van de tolwegen. Deze hadden we niet zo duur ingeschat. Maar goed, we hebben een ontzettend leuk weekend gehad!

De weken daarop ben ik twee keer naar verschillende barretjes geweest om de wedstrijd van Barcelona te kijken! Ik begin hier al bijna een echte voetbalfan te worden, haha! Verder had ik het druk genoeg met school, er lagen een aantal deadlines op me te wachten, dus verder heb ik geen hele bijzondere dingen gedaan. Op zaterdag 22 maart hebben we weer een hele gezellige avond in ons huis gehad met veel mensen. Het plan was ook om de stad in te gaan, maar we bleven hier te lang hangen, dus helaas was dat plan van de kaart.

Die woensdag, 26 maart, begon ik me een beetje ziekig te voelen. Hoofdpijn, last van veel spieren (ik dacht eerst dat het aan bodypump lag, haha) en het gevoel dat ik misschien koorts had. De volgende dag kreeg ik ontzettende buikkrampen en daar begon helaas een periode van twee weken ziek zijn. In Nederland ben ik eigenlijk bijna nooit ziek, dus het was erg moeilijk voor me om thuis te blijven. Ik ben denk ik wel 3 dagen naar school gegaan terwijl ik waarschijnlijk koorts had, maar ik was bang dat ik belangrijke dingen zal missen. Donderdag 3 april ben ik toch maar naar een dokter gegaan. Nu is het hier zo dat als je een dokter wil spreken, je naar het ziekenhuis moet naar de afdeling 'Urgencias'. Dit leek mij totaal overbodig, maar goed ik was wel benieuwd waar ik aan toe was. Ik werd om 2 uur geholpen, en ik stapte om 20 over 5 de deur weer uit. Dus het heeft al met al heel lang geduurd, voor eigenlijk erg weinig. Het enige wat ze gedaan hebben is bloed afgenomen en mijn temperatuur en bloeddruk opgemeten. Maar ik kreeg direct de uitslagen van de bloedtest mee. Het kwam er op neer dat ik óf een fikse buikgriep (virus) of voedselvergiftiging had en ik mocht alleen nog maar bepaalde producten eten (rijst, aardappelen, kip, wortels, geroosterd brood, banaan). Dus dat was mijn 'dieet' voor de komende 5 dagen. Gelukkig heeft het geholpen en ben ik pas echt weer beter sinds 2 dagen.

Gisteren was het moment al aangekomen van mijn laatste Spaanse les, wat betekende; Spaans Examen. Ik heb afgelopen weekend veel geleerd (terwijl het heeeeeeeeeeerlijk weer was en iedereen naar het strand ging :() Maar ik denk dat het leren wel zijn werk heeft gedaan, want het examen ging naar mijn gevoel redelijk goed! Nu even afwachten en wie weet zijn dan de eerste studiepunten al binnen!

Vanaf aankomende vrijdag is het Semana Santa in Spanje, dit is onze vakantie! Heerlijk om even niks te hoeven. Woensdag 16 april vlieg ik naar Nederland, omdat ik 18 april naar het concert van Justin Timberlake ga! Hier heb ik ontzettend veel zin in, maar ik heb natuurlijk ook ontzettend veel zin om iedereen die in in Nederland mis even weer te kunnen zien.

Voor nu zijn jullie denk ik eerst weer op de hoogte!

Besos,

Hasta luego!

  • 12 April 2014 - 17:48

    Trijnie:

    Ik hoop dat je examenresultaat goed is na zo´n vervelende periode van ziek zijn. Succes verder. Groetjes, Trijnie

  • 12 April 2014 - 20:13

    Marleen Wilbrink:

    Dat hoop ik ook! Dankjewel! Groetjes daar aan iedereen! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 3229

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 31 Juli 2014

Barcelona

Landen bezocht: